.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آغاز جشنواره نشریات دانشجویی شمال کشور
آغاز جشنواره نشریات دانشجویی شمال کشور

در مراسم افتتاح این جشنواره که با حضور آیت الله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران ، دکتر میر شفیعی دبیر منطقه سه دانشگاه آزاد اسلامی ، دکتر ابراهیمیان مسئول دفتر نهاد نماندگی ولی فقیه در دانشگاههای آزاد اسلامی مازندران ، جمعی از مدیران و مسئولان مرکز استان ، مدیران و سردبیران نشریات دانشجویی شمال کشور برگزار شد. ابتدا دکتر حسینی مقدم دبیر جشنواره در مورد نحوه برگزاری جشنواره گزارشی ارائه نمود و گفت : بیش از ۵۰۰ اثر دانشجویی از ۸۴ عنوان نشریه در زمینه های مختلف از 32 دانشگاه دولتی ، آزاد و غیرانتفاعی استانهای گیلان ، گلستان و مازندران به دفتر جشنواره رسید که این آثار در زمینه های مقاله نویسی، سرمقاله ، خبر ، گرافیک و صفحه آرایی، طرح روی جلد ، گزارش و مصاحبه در دو محور تخصصی و عمومی مورد ارزیابی قرار گرفت و در مراسم اختتامیه با اهداء تندیس و لوح تقدیر ، آثار برتر معرفی خواهند شد .
به گزارش دریافت خبر ایسنا منطقه مازندران ، وی ارتقاء کمی و کیفی نشریات دانشجویی ، حمایت از فعالیتهای پژوهشی دانشجویان ، تقویت جنبش نرم افزاری و تولید علم و ایجاد بستر مناسب برای تبادل اندیشه در سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی را مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره اعلام نمود .
وی همچنین تاکید کرد همزمان با برگزاری این جشنواره و به منظور آشنایی بیشتر دانشجویان با روزنامه نگاری و شیوه های تهیه نشریه دو کارگاه آموزشی با حضور اساتید روزنامه نگاری برگزار خواهد شد.
در ادامه دکتر کیومرث نیاز آذری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری و رئیس ستاد اجرایی جشنواره نشریات دانشجویی شمال کشور بر اهمیت برگزاری اینگونه جشنواره ها برای ایجاد تحرک علمی و پژوهشی در بین دانشجویان تاکید کرد و گفت : فعالیتهای دانشجویی تمرین جدی برای به عهده گرفتن مسئولیتهای اصلی جامعه است و دانشجو باید در دانشگاه ساخته شود تا بتواند جامعه خویش را نیز بسازد وی از دانشگاه به عنوان مبداء همه تحولات و موفقیتهادر جامعه یاد کرد و با اشاره به سه عنصر اساسی در پویایی دانشگاه اظهار داشت : جوان ، اندیشه و محیط سه عامل اصلی در پویایی دانشگاه هستند که وظیفه ما به عنوان مسئولین دانشگاه ایجاد زمینه و محیط مناسب برای فعالیت شما جوانان و دانشجویان عزیز است .
وی خاطر نشان کرد : شما نباید منتظر باشید که آینده را دیگران بسازند بلکه شما باید آینده را بسازید دانشجو باید در دانشگاه ساخته شود و مسئولیت پذیری در جامعه را در دانشگاه تمرین کند دانشجو نماد جوانی و جوان گرایی است و توجه به آنها توجه به پتانسیل یک ملت است و این فرصت را نباید از دست داد .
وی افزود این جشنواره دستاورد بیداری و نشانه هوشیاری اهالی دانشگاه است که زمنیه اندیشیدن را فراهم می کند نه آنکه اندیشه را القاء نماید و بر آن پافشاری ورزد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری بر نقد عالمانه و آگاهانه دانشجویان در نشریات دانشجویی تاکید کرد و گفت: دانشجو باید نقاد باشد و ما هم باید مورد نقد قرار گیریم ولی نقد خصمانه و جهت دار در جامعه دانشجویی جایگاهی ندارد نقد دانشجویی نقدی دلسوزانه و سازنده است .
سخنران دیگر این مراسم آیت الله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران بود که از جامعه دانشجویی به عنوان جامعه فاخر و تاثیر گذار یاد کرد و گفت : دانشجو باید در زمینه مسائل سیاسی ، اجتماعی و دینی آشنایی و آگاهی کامل را داشته باشد و اگر این آگاهی و دانایی نباشد دانشجو منزوی خواهد شد.
امام جمعه مرکزاستان از ابتکار برگزاری جشنواره نشریات دانشجویی شمال کشور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری تقديركرد و خواستار استمرار اینگونه فعالیتهای ارزشمند در دیگر دانشگاههای کشور شد. وی گسترش نشریات دانشجویی را از افتخارات دانشگاهها پس از پیروزی انقلاب اسلامی خواند و تاکید کرد : به برکت انقلاب اسلامی ما شاهد یک انقلاب بزرگ فرهنگی در تمامی عرصه ها هستیم و فضای فرهنگی ایجاد شده بستر مناسبی را برای همه دانشجویان فراهم نموده تا بتوانند اندیشه و دیدگاههای خود را آزادانه بیان نمایند .
آیت ا... طبرسی تصریح نمود دانشگاه باید محل تضارب آراء باشد نه تقابل آراء وی همچنین بر تخصصی و پژوهشی بودن نشریات دانشجویی تاکید کرد و افزود : نشریات دانشجویی باید دردهای دانشجویان را منعکس نمایند و با زمان شناسی و مخاطب شناسی نشریاتی عالمانه و سازنده باشند .
قابل ذکر است در حاشیه برگزاری اولین جشنواره نشریات دانشجویی شمال کشور آثار و نشریات دانشجویی شمال کشور در قالب 20 غرفه نمایشگاهی بر پا گردیده که علاقمندان می توانند تا عصر روز پنج شنبه دهم آبان 86 از این نمایشگاه در مجتمع آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری _ جاده خزرآباد بازدید نمایند .
مراسم اختتامیه این جشنواره نیز با حضور جمعی از مسئولین دانشگا ههای شمال کشور و مدیران و مسئولان نشریات دانشجویی بعد از ظهر روز پنج شنبه دهم آبان برگزار خواهد شد .


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.092 seconds.